Kurser & Föreläsningar inom textens betydelse inom SEO

Skribentus kan bokas för enstaka föreläsningar, via Zoom eller på plats. Vi håller även längre, och fördjupande, utbildningar – 6 tillfällen á 75 min.

 

På Gång

När? 

 

KVÄLLSKURS

18:e januari kl. 17:30 – 18:45

25:e januari kl. 17:30 – 18:45

1:a februari kl. 17:30 – 18:45

8:e februari kl. 17:30 – 18:45

15:e februari kl. 17:30 – 18:45

22:e februari kl. 17:30 – 18:45

DAGKURS

(Vid en grupp på minst 6 personer kan kursen även erbjudas på dagtid. Kontakta mig vid intresse för kurs på dagtid – Blir det minst 6 intresserade kan kursen ges 6 förmiddagar a 75 min)

 

Hur? Via Zoom. Jag skickar ut en länk någon dag innan. Uppkoppling kan sedan ske via webbläsare eller app. Vid varje tillfälle ges en frivillig läxa – som vi går igenom kommande vecka.  Driver du en egen webbplats kan självklart uppdragen genomföras på den.

Pris?   2 450 kr ex moms /pers   (Minst 6 personer – Max 10 personer)

För vem? Kommunikatörer, Skribenter, E-handlare eller bara allmänt textintresserade.  (Medlemmar i föreningen Kommunicera har 10% rabatt)

Innehåll? Nedan presenteras de större kapitel som kommer att behandlas. Boken Guldläge På Nätet ingår.

Anmälan: Skicka mail till info@skribentus.se med namn, mail och telefonnummer. Avbokning kan ske upp till sju dagar i förväg.

“Johan är otroligt hjälpsam och hans konkreta exempel och tips utifrån min egen hemsida gör det obegripliga med SEO begripligt och greppbart för en novis som mig! “/ Lina Bergroth –  Kvadrat i Interiör

Vad är SEO?

Vilka delar består SEO av? Vilken affärsnytta innebär det? Hur mycket kan du tjäna på att ligga högt på Google?  Vad kan vi påverka med text – vad kan vi inte påverka?

Hitta sökord och mäta positioner

Genomgång av AHREFS, Wincher, AWR, Search Console och andra hjälpmedel för att göra sökordsanalys samt mätning av positioner.

SEO-texter för E-handlare

Vilka olika slags texter finns inom en E-handel? Hur bör de utformas för att möta sökintentionen och därmed skapa mer trafik och bättre konvertering?

 

”Det finns skribenter och det finns Skribentus, vi väljer det senare med glädje. Med ett brinnande intresse för vår sidas innehåll har vi haft många givande diskussioner som tagit vår sida och vår kunskap till en högre nivå. / Verktygshandlarn.se

 

Att bygga en text – Från H1 till avslutning

Allt börjar med en sökintention – och slutar med…. Vi jobbar med att skapa unik text med tydliga underrubriker och struktur – med rätt ämne och korrekt längd.

 

Google Feature Snippet

Hur kan du öka chansen att få Google Feature Snippet? Är det fördel eller nackdel att ta position “noll”?

Google Feature Snippet är fakta som presenteras före sökresultatet. Vill du – eller vill du inte ha denna placering? 

F-reading

Hur läser besökaren av texten på hemsidan? Hur påverkar det sättet som texten behöver byggas upp på? Påverkar struktur även ranking?

 

FAQ

Hur kan FAQ utformas för att dra mer trafik och ta större plats i Googles sökresultat?

Mäta textens betydelse

Texten är på plats – Hur mäter vi dess betydelse på webbplatsen gällande trafik, användning m.m.?

 

 

10 budord – eller myter – om SEO-texter

Påverkar keyword-density ranking? Spelar längden någon roll? Måste H1 användas?

 

Landningstexter

Vad är en landningstext? I vilka sammanhang ökar det ditt företags konvertering?

 

Affiliate

Hur kommer du igång med affiliate? Hur söker jag mina första kunder som SEO-skribent? Vad tjänar man?   (Nämns enbart vid förfrågan av deltagarna)

 

EAT

Vad är EAT och hur påverkar det webbplats och ranking?

Texttrender 2021

Vilka trender inom content ser jag, vi och andra inom branschen? Hur påverkar det val av ämne och stil?

 

KONTAKT

info@skribentus.se

070-408 48 94

 

 

Share and Enjoy !

0Shares
0 0