Hoppa till innehåll
Hem » Butik

Butik

Inom en del branscher används speciella arbetskläder för att tydligt markera för omgivningen att man utför ett speciellt arbete. Det gäller bland annat poliser, sjuksköterskor och vägarbetare. Nu kan även SEO-konsulter bli mer likriktade och ha samma kollektion var än man jobbar i landet.

PS: Passa på att lyssna på vår SEO-låt medan du väljer SEO-kläder!

 

Tygväska SEO

En tygväska kommer väl till hands i många olika situationer i vardagen. När du handlar, när du ska till gymmet eller när du ska ut på utflykt, till exempel. Den här tygväskan är dock inte bara praktisk – den bär också med sig ett snyggt statement.

 Tygkassen är i helvitt med SEO tryckt i stora bokstäver. Texten utgörs av en drömlik stjärnhimmel som kontrasterar vackert mot det vita. En stilren kasse som inte bara kompletterar din klädsel, utan som också berättar något om dig.

Till Butik / Beställ

Linne – Colorful Penguin

Ett snyggt linne i ett tyg som andas. Passar perfekt till träningen eller heta sommardagar. Trycket, en pingvin, visar att du har varit med tillräckligt länge för att minnas när Penguin förändrade sökresultaten i grunden.

 Visst, kanske är vi något partiska. Pingvinen är dock värd att hyllas. Efter uppdateringen blev content ett mer prioriterat verktyg i SEO-arbete. Content is King, brukar man ju säga – inte länkar med låg trust. Bär den för att göra ett statement på kontoret – eller bara för att den är bekväm och trendig.

Till Butik / Beställ

Panda i himmelsk blå

När Panda-uppdateringen rullades ut förpassades undermåligt content till sidlinjen. Nu började man på allvar implementera läsvärda och engagerade texter i sitt SEO-arbete. Med den här tygväskan kan du hylla att spammigt content inte längre belönas, utan straffas – vilket långsiktigt gör internet till en härligare plats att vara på.

 Bär den när du handlar. Som jobbväska. Eller att packa i inför utflykten. Tygväskan är mångsidig med ett himmelskt tryck av en panda. Förutom att den är praktisk och snygg – gör den också ett statement.

Till Butik / Beställ

T-shirt med SEO-tryck

Snyggt behöver inte vara obekvämt. Den här tröjan, i ett tyg som andas, passar perfekt att använda under slappa dagar eller medan du tränar. Det djärva trycket gör ett statement till omgivningen, och berättar något om dig som person.

 Pengar. Positioner. Lägga ut krokar. Den här tröjan illustrerar det som lockar många till att börja arbeta med SEO. Det sportiga snittet och det luftiga tyget gör den utmärkt att bära när du motionerar. Samma tryck kan dessutom väljas till hoodies och andra tröjtyper.

Till Butik / Beställ

Keps – Colorful Penguin

När Pingvinen rullades ut 2012 adderades en dimension till SEO-arbetet. Nu kunde man inte längre spamma ett par länkkataloger och förvänta sig snabba toppresultat. Den här trendiga kepsen gör det enkelt att hylla den omtalade uppdateringen.

 Omtyckt – och avskydd. Att webbsidor med högre kvalitet i högre grad började premieras efter uppdateringen är något som många hyllat. Samtidigt fick en del SEO:are sig en riktig kalldusch när Pingvinen lanserades. Med den här kepsen kan du, på ett någorlunda subtilt sätt, visa att du i alla fall har erfarenheter av den.

Till Butik / Beställ

SEO Alphabet

En stilig hoodie med ett elegant tryck. På ett diskret sätt visar du din omgivning att du kan SEO. De som förstår, förstår. För andra är det bara en snygg tröja.

 En unisex-hoodie för träning, vila eller lite ledigare dagar på kontoret. Trycket består av ett alfabet i tre vertikala rader, där bokstäverna S, E och O är markerade i orange. Hoodien är tajt på herrar och vid på damer och är av 60/40 % bomull/polyester.

Till Butik / Beställ

Links – More is more

Tillhör du en av dem som, såhär sex år senare, ännu inte förstått vad Penguin-uppdateringen är för något? I sådana fall är den här mössan för dig. Med mottot Links – More is More, signalerar du att du tror på kvantitet framför kvalitet när det gäller länkar.

 När pingvinen rullades ut år 2012 var det bland annat för att belöna hemsidor med kvalitativa länkar. More is More är något de flesta inte säger om länkar längre – men för den som inte håller med, passar den här mössan utmärkt.

Till Butik / Beställ

Panda-mugg

Att arbeta med bra content är något vi tycker om. För en teknisk SEO:are kan det dock kännas som ett krävande hinder på vägen till toppositionerna. Ha den här koppen på kontoret för att påminnas om att pandan tar dig – ifall ditt content brister.

 Uttrycket Content Is King myntades innan SEO ens fanns. Att man bör arbeta med bra innehåll är alltså sedan gammalt. År 2011 började även Google visa att de håller med, när de rullade ut panda-uppdateringen. Sedan dess behöver man arbeta med kvalitativt content. I alla fall om man vill undvika den ökända pandan.

Till Butik / Beställ

(Skribentus säljer inte produkten. Länken går till Spreadshirt – MEN om du vill behöver text kan du gärna kontakta oss)


Skribentus lanserar modekollektion och inofficiell SEO-låt

Inom en del branscher används speciella arbetskläder för att tydligt markera för omgivningen att man utför ett speciellt arbete. Det gäller bland annat poliser, sjuksköterskor och vägarbetare. Nu kan även SEO-konsulter bli mer likriktade och ha samma kollektion var än man jobbar i landet.

Du känner igen en person från brandförsvaret på långt håll. Detsamma gäller en polis, attackdykare och sjuksköterska. I alla fall om de har på sina arbetskläder. Men känner du igen en SEO-konsult? Det är inte alls lika lätt. De kan lika gärna klä sig i nystruken skjorta och slips som fleecejacka och shorts. Ett problem som Skribentus vill lösa:

”Det är helt enkelt för stora olikheter mellan SEO-bolagen. Det är bara att kolla på branschträffen SEO-Snack för att inse att bristen på modekunskaper inom branschen är stor” säger Skribentus i en kommentar till dagspressen.

Lösningen är en moderiktig kollektion för Googlevänliga SEO-konsulter. Detta via det nya märket ”Happy Penguin”. I kollektionen finns bland annat huvtröjor, kepsar, muggar och väskor. Alla med olika tryck från Happy Penguin som visar att ägaren minst sagt är en del av SEO-världen.

”Målet är att alla SEO-konsulter och SEO-skribenter ska ha en varsin tröja. Det skulle en skapa likformighet som verkligen skulle uppskattas” fortsätter Skribentus och påpekar att de olika SEO-företagen har olika klädkoder, eller inga klädkoder alls.

Mode med matchande musik

Men det är inte bara en modekollektion som släpps utan även en inofficiell SEO-låt. En låt som förväntas bli ”sommarplågan” 2019. Om inte på stranden och butikerna så ialalfall på samtliga SEO-kontor runt om i landet. Låten kommer bli fri att användas, mot viss ersättning.

”För mig är låten ett sätt att tjäna pengar. Ingen blir rik som skribent men med royalty på en låt som snurrar ett par miljoner gånger på Spotify är framtiden säkrad” kommenterar Skribentus.

Här kan du lyssna på låten:

http://www.skribentus.se/produkt-kategori/seo/

FAKTARUTA FÖR DUMMIES

Om SEO-låten

Denna SEO-låt gjordes 2016 i ett projekt till John Adams. En av de personer som hjälpt Skribentus på vägen framåt i en snårig SEO-värld. Tanken var att låten skulle användas inom ett större SEO-projekt men idag lever, andas och tänker John enbart på sitt företag Cigoteket (den hänvisningen är du värd…). Så låten hamnade åter i Skribentus knä och fick där nytt liv när klädkollektionen lanserades. En låt som tagit en lång väg till lansering men nu förväntas får en SEO-grammis.

Om Skribentus

Ja, det är jag det.

Om klädkollektionen

Ett mode utan dåliga länkar eller svagt content. En kollektion som visar vägen till toppen på Google. Plagg som visar vad du egentligen tänker på dygnet runt – även om du inte vill erkänna det. En kollektion som är – Happy Penguin.