browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

KundCase – Verktygshandlarn

Posted by on augusti 12, 2017

 

artikelserie_vadgörduegentligen

”Vad gör du egentligen?” är en artikelserie som belyser vad jag erbjuder mina kunder för tjänster. Idag får Verktygshandlarn presentera sin verksamhet och vad Skribentus hjälper till med.

Vad gör/säljer Verktygshandlarn?

Verktygshandlarn säljer verktyg med inriktning på kvalité, smarta och skonsamma verktyg. Vi försöker även att ge ett mervärde till kunden med en god kundservice och mycket information på vår sida. Det är framförallt gällande mervärde som vi vill skilja oss mot andra i branschen.

Ni har alltså ett mycket stort utbud av produkter inom verktyg/redskap. Vad ser ni som allra viktigast när ni jobbar med SEO med så stort utbud?

För det första handlar det om att jobba mycket med kategoritexter. Det är där som de flesta sökningar finns och det går att skapa stor skillnad i trafik. Nästa steg kan vara att jobba mer på produktnivå.

Vi arbetar även med guider både utifrån att fånga longtails och att möta kundernas behov av kunskap.

Hur har Skribentus hjälpt er?

Som mindre företag är det alltid bra att bolla idéer och erfarenheter med andra inom branschen. Det gäller oavsett om det gäller texter, struktur eller andra delar inom SEO. Skribentus har spetskompetens inom vissa områden och vi inom andra. I och med att Skribentus även driver affiliatesidor inom vårat kunskapsområde har vi kunnat dela erfarenheter inom detta. Som E-handlare är det alltid bra at få ett extra öga på sina texter som är vårt sätt att synas och tala till våra kunder i första hand.

Vi tror att det kommer vara texter som är avgörande i framtiden med tanke på att sökmotorerna börja utveckla nya algoritmer för att se om texten är bra och har en röd tråd. Även google shopping värderar texter.

En fråga som jag ofta får av E-handlare är ”Är det värt att jobba med unika produkttexter?”. Hur ser ni på det?   

SEO är den absolut bästa investeringen du kan göra. Inom vår bransch är det inte många som jobbar med SEO och tydligt synlighet på Google, där har vi en konkurrensfördel. Har man en liten budget så är ett tips att budgetera en summa/tid per vecka och jobba utifrån det. Det skapar ändå stor skillnad i längden. 

Hur ser du på utvecklingen inom SEO för företag inom er bransch?

Utvecklingen är mycket god inom vår bransch då vi ser att den inte riktigt tagit fart än. Byggbranschen är lite känd för att vara konservativ och ta god tid på sig att börja med nymodigheter. Dessutom kommer E-handeln att öka starkt i och med att unga arbetsledare kommer in i branschen. 

KundCasePublicerad datumGå till...
Evino30 mars 2016Till inlägget
Defiso Media AB25 April 2016Till inlägget
Upplevelse.com28 April 2016Till inlägget
Veloxia.se31 Juli 2016Till inlägget
DuoService2 Sep 2016Till inlägget
Smarter Marketing18 Sep 2016
Till inlägget
EkonomiJuridik4 Okt 2016
Till inlägget
Bumpy30 Nov 2016Till inlägget
Kryddafesten.se1 Feb 2017Till inlägget
Verktygsgrossisten12 Aug 2017Till inlägget

Comments are closed.