browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Kundcase – Veloxia

Posted by on juli 31, 2016

 

artikelserie_vadgörduegentligen

”Vad gör du egentligen?” är en artikelserie som belyser vad jag erbjuder mina kunder för tjänster. Idag får företaget Veloxia presentera vilken hjälp de får av mig

 

Konsumentvägledning på nätet och ”Prisjämförelser på konsumtionsprodukter”  är exempel på tjänster ni lyfter fram. Förklara lite vad det är.

Vi sysslar främst med prisjämförelse (även om vi har ett par tjänster som inte är inriktade på detta). Och syftet på dessa är att på ett enkelt & snabbt sätt vägleda besökarna till de bästa köpen, genom just prisjämförelse. Vi driver majoriteten av vår trafik genom Google, på söktermer såsom ”billiga böcker” där besökaren är väldigt nära ett avslut. Vilket leder till höga köpfrekvenser.

Klart alla vill köpa billigt men är det alltid priset som avgör? Går det att alltid bygga jämförelsesidor kring pris eller finns andra vägar?

Vi listar endast de alternativ som finns. Oftast köper våra besökare hos butiken som har det lägsta priset. Men det är inte ovanligt att kunderna köper hos en butik de känner till sedan tidigare även om priset är lite dyrare. Att ha ett välkänt varumärke har alltså en stor roll även inom prisjämförelse… 

Självklart kan man nischa sig inom annat än prisjämförelse. Just inom förbrukningsvaror tror jag att pris är den enskilt största faktorn då man redan vet vilken produkt man ska ha och endast letar efter det bästa priset? Inom andra segment där man ofta vill ha tips och där produkterna/tjänsterna är dyra 

Och vad hjälper Skribentus er med?

Skribentus ligger bakom större delen av texterna på våra nya sajter. Vi anlitar honom främst pga: 

Egna initiativ  Det är inte ofta en skribent mailar oss med contentidéer som han tror skulle passa oss. Senast berättade han om ett nytt uppslag i Privata Affärer (papperstidningen) som han tyckte vi skulle skriva om. – Mycket uppskattat!

Snabb leverans – Vi kanske har dålig framförhållning, men ofta är vi i behov av snabba leveranser och då löser Skribentus detta åt oss snabbare än någon annan vi anlitat (hittills).

Kvalité & Kunskap – Skribentus är väldigt allmänbildad och kan skriva bra texter om allt från robotgräsklippare till privatlån.

Hur ser ni på utvecklingen inom affiliate i framtiden?  Ser ni trender inom vissa branscher, eller inom vissa arbetssätt hos de som jobbar med affiliate?

Vissa nischer kommer Google käka upp snabbare än andra. Exempelvis ”flygresor” där man ofta ser 4 annonser följt av en 5:e där google uppfyller behovet av ”prisjämförelse” utan att besökaren behöver lämna sökresultatet.

flygserp

Liknande funktioner kommer google applicera i andra nischer och även ge PLA större plats på produktsökningar. Detta leder till att den stereotypiska affiliaten får mindre organisk trafik.

Inom områden där produkten/tjänsten är väldigt komplicerad blir lättare att skapa bra affiliatetjänster i framtiden. Och jag tror också att fler affiliates kommer komplettera trafiktillförseln genom att köpa Adwords. Något vi på Veloxia redan börjat med.

KundCasePublicerad datumGå till...
Evino30 mars 2016Till inlägget
Defiso Media AB25 April 2016Till inlägget
Upplevelse.com28 April 2016Till inlägget
Veloxia.se31 Juli 2016Till inlägget
DuoService2 Sep 2016Till inlägget
Smarter Marketing18 Sep 2016
Till inlägget
EkonomiJuridik4 Okt 2016
Till inlägget
Bumpy30 Nov 2016Till inlägget
Kryddafesten.se1 Feb 2017Till inlägget
Verktygsgrossisten12 Aug 2017Till inlägget

Comments are closed.