browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Kundcase – Smarter Marketing AB

Posted by on september 3, 2016

 

artikelserie_vadgörduegentligen

”Vad gör du egentligen?” är en artikelserie som belyser vad jag erbjuder mina kunder för tjänster. Idag får företaget Smarter Marketing presentera vilken hjälp de får av mig

Vilka är Smarter Marketing och vad gör ni?

smarter marketingSmarter Marketing är en digital mediabyrå som hjälper kunder med marknadsföring inom alla digitala kanaler. Vi skapar även hemsidor och webshoppar samt content. Vår vision är att vara kundens marknadsavdelning, så att de slipper anställa en hel marknadsteam in-house. Det betyder att våra kunder får alla kompetenser och kunskap på ett kostnadseffektivt och smidigt sätt.

Vi på Smarter Marketing utgår alltid från kundens behov och fokuserar på den mest effektiva marknadsföringen som faktiskt genererar affärer och ökar försäljning. Vårt team består av Google-certifierade marknadsförare, statistiker och projektledare som dagligen hjälper hundratals kunder att lyckas med deras marknadsföring.

Smarter Marketing erbjuder alla tjänster inom digitala marknadsföring som, till exempel: Mediestrategi, Sökannonsering, Sökmotoroptimering och annonsering via Sociala Medier.

Vad hjälper Skribents ert företag med?

Inom det senaste året har vi tagit hjälp av Skribents med blogginlägg och olika artiklar både till oss själva och till våra kunder. Smarter Marketing anlitade Skribents på grund av de informativa och högkvalitativa texter som engagerar läsarna. Vi anser att innehåll och Content Marketing spelar en viktig roll i försäljningsprocessen och leder ofta till konvertering.

Vad tycker ni att är viktigast i arbetet med Content Marketing?

Idag sätter vi höga krav på leverantörer när det gäller innehåll. Anledningen till detta är att potentiella kunder inte har tålamod och vill inte leta efter innehållet på hemsidan. Vi har ungefär upp till 4 sekunder att övertyga kunderna att vi har den bästa lösningen.

Content Marketing ligger bakom en stor del av totala konverteringar. Det som många missar idag är att inse hur viktigt det är att anpassa innehållet efter deras målgrupp, och att skapa en relevant webbsida som är Google-vänlig. Detta innebär att en webbsida som är sökmotorvänlig kommer upp på första sidan på Google när besökarna använder relevanta sökord.

Vad anser ni är de senaste trenderna inom Content Marketing som man hör ha koll på?

Fler och fler företag idag anser att man måste jobba med innehållet för att nå sin målgrupp och förstärka kopplingen mellan webbshoppen, social medier och andra kanaler för köpt annonsering. Det innebär att man måste ha en välplanerad strategi och bra plan oavsett om vi pratar om stora eller små förtag, B2B eller B2C-kommunikation. Idag har vi ett mer komplext och konkurrensorienterat medielandskap än vad vi haft tidigare. Därför är det viktigt att förmedla rätt information och föra en dialog med potentiella kunder på sättet de vill.

KundCasePublicerad datumGå till...
Evino30 mars 2016Till inlägget
Defiso Media AB25 April 2016Till inlägget
Upplevelse.com28 April 2016Till inlägget
Veloxia.se31 Juli 2016Till inlägget
DuoService2 Sep 2016Till inlägget
Smarter Marketing18 Sep 2016
Till inlägget
EkonomiJuridik4 Okt 2016
Till inlägget
Bumpy30 Nov 2016Till inlägget
Kryddafesten.se1 Feb 2017Till inlägget

 

Comments are closed.