browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Kundcase-Defiso Media AB 

Posted by on april 25, 2016

 

artikelserie_vadgörduegentligen

”Vad gör du egentligen?” är en artikelserie som belyser vad jag erbjuder mina kunder för tjänster. Ett sätt att visa att SEO-skribent är mer än bara att skriva korta SEO-texter.  Idag presenteras Defiso Media AB och vad Skribentus gör för dem.

Ordet är fritt – Vad gör Defiso Media AB?

Vi arbetar med sökmotoroptimering och hjälper våra kunder att ranka på för dem viktiga sökord. Vi  arbetar både med kunders egna hemsidor samt med specialutvecklade så kallade landningssidor som ger företag en väldigt god exponering i sökmotorerna.

Optimera – Konvertera – Resultatfokus

Det är tre ledord ni lyfter upp på er första sida. Ni jobbar alltså med mer än bara SEO? Eller anser ni att dessa delar av arbetet inte kan säras åt?

SEO är grunden i vårt arbete, men det är förstås minst lika viktigt att den förbättrade ranking vi ger våra kunder även leder till fler affärer. Det är där konvertering och resultatfokus kommer in i bilden. Vi ser till att de hemsidor och landningssidor vi arbetar med är attraktiva och lockar besökare till handling, oavsett om det handlar om att köpa en produkt, beställa en tjänst eller begära en offert.

Vad är tjänsten ”rykteshantering på nätet?”

Det är en form av SEO-tjänst där man hjälper en kund att ”få bort” oönskade sökresultat, ofta genom att lyfta fram positiva saker om kunden som trycker ner det negativa. Numera kan man begära av Google att få sökträffar bortplockade men man får inte alltid sin begäran beviljad och då är rykteshantering på nätet en mycket användbar tjänst.

Så till texten. Exakt vilka texter ni beställer av mig behöver ni inte gå in på men hur jobbar ni som SEO-bolag med text? Vad har texten för betydelse hos er?

Text har en väldigt stor betydelse. Innehållet på en sajt – och framförallt texten – är en av de absolut viktigaste faktorerna när Google och andra sökmotorer avgör hur sajten ska ranka. Texten måste vara välskriven, relevant och gärna erbjuda något unikt som inte går att hitta någon annanstans. Att ha mycket text på en sida är en fördel, men det får inte gå ut över kvaliteten. Man måste förstås optimera texten i viss mån, men tiden då man kunde plocka positioner i sökresultaten genom att spamma ner en text med det önskade sökordet är förbi.

Ni som SEO-byrå. Hur ser ni på utvecklingen inom SEO för framtiden? Vad tror ni på för utveckling gällande text inom SEO för framtiden?

Text kommer att fortsätta vara viktig och troligen öka i betydelse i takt med att sökmotorerna förfinar sina algoritmer och blir bättre på att på att tolka innehåll. Svenska är inget stort språk så det är inte där sökmotorerna lägger ner mest resurser, men de framsteg som görs på andra språk spiller naturligtvis över på oss. Som vi redan varit inne på: välskriven, relevant, unik text är – och kommer fortsätta vara – en avgörande faktor för en sajts ranking.

KundCasePublicerad datumGå till...
Evino30 mars 2016Till inlägget
Defiso Media AB25 April 2016Till inlägget
Upplevelse.com28 April 2016Till inlägget
Veloxia.se31 Juli 2016Till inlägget
DuoService2 Sep 2016Till inlägget
Smarter Marketing18 Sep 2016
Till inlägget
EkonomiJuridik4 Okt 2016
Till inlägget
Bumpy30 Nov 2016Till inlägget
Kryddafesten.se1 Feb 2017Till inlägget
Verktygsgrossisten12 Aug 2017Till inlägget

Comments are closed.