browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

KundCase Bumpy Mobiltillbehör

Posted by on november 30, 2016

 

artikelserie_vadgörduegentligen

”Vad gör du egentligen?” är en artikelserie som belyser vad jag erbjuder mina kunder för tjänster. Idag får Bumpy.se presentera vilken hjälp de får av mig

Vad gör Bumpy? 

Bumpy är en e-handel som säljer mobiltillbehör online utan en fysisk butik. Vi startade genom att ägaren Magnus har ett stort intresse för mobiltelefoner och tekniska produkter överlag och när det kommer till tillbehör för mobiltelefoner finns det så otroligt stort utbud att det blir en utmaning att enbart hänga med i alla nya modeller som kommer ut på marknaden.

Vi vill bli och vara det självklara valet för att handla alla tänkbara tillbehör till din mobiltelefon oavsett om det handlar om ett skyddande mobilskal, ett praktiskt mobilfodral eller ett par välljudande hörlurar. Vi har ett unikt utbud av tillbehör till Apple Watch – så vitt vi vet har vi Sverige största utbud  inom den kategorin. bumpy

 

Hur har Skribentus hjälpt er med?

Att bara hålla kolla på marknaden och hinna med att uppdatera och leta efter nya produkter tar upp den största delen av vår tid och vi skall även hinna med att serva våra kunder med leveranser och kundtjänstfrågor. Att sitta och försöka skriva bra och innehållsrika produktbeskrivningar till alla tusentals produkter tar tid och vi har Skribentus som ett bollplank för olika texter vi själva framställer. Skribentus har även hjälpt oss med struktur och innehåll på mindre sidor vi driver som informationskällor och marknadsföringskanaler.

Hur viktigt är textinnehållet på er webshop?

Innehåller är idag jätteviktigt för att nå och behålla placeringar på Google men texterna måste även vara tilltalande för våra kunder med relevant information om den specifika produkten för att ge kunden all information dom behöver för att dom enkelt ska kunna ta ett beslut om att köpa eller inte. Detta innebär att vi måste ”sälja” in våra produkter både hos Google men även hos våra kunder. Texterna och informationen har en avgörande roll som påverkar konverteringen enormt på så sätt att det ger kunden en trygghet att dom får all information som dom normalt sett kan få i en fysisk butik. För kunderna är även produktbilderna väldigt viktiga för det är det närmaste dom kommer komma att fysiskt klämma och känna på produkten. Men när det kommer till Google är texterna och den tekniska uppbyggnaden av sidan det enda vi kan göra On-Site för att öka vårat anseende hos Google.

Själv är jag lite imponerad av den resa du gjort. Efter 12 månader på marknaden har du etablerat ditt företag stabilt. Några tips till nya entreprenörer?

1. Nätverka och lär av andra. Bli aktiv på forum och våga fråga andra vad dom gjorde för fel i början och vad dom gjorde rätt. Uppfinn inte hjulet igen!  (Magnus och jag träffades på Seosnack red. anm)
2. Se vad dina konkurrenter gör bra och härma gärna men med en egen tvist och gör det bättre.
3. Sälj produkter som du har ett intresse av själv, gärna som du brinner då blir det naturligt att lära sig allt om ämnet.
4. Ta in hjälp på uppgifter du inte kan eller vill göra själv för att kunna lägga din tid på det du gör bäst. (Ex Skribentus red.anm)
5. Jobba hårt. Att driva eget är inte ett 8-5 jobb speciellt inte under uppstart.

KundCasePublicerad datumGå till...
Evino30 mars 2016Till inlägget
Defiso Media AB25 April 2016Till inlägget
Upplevelse.com28 April 2016Till inlägget
Veloxia.se31 Juli 2016Till inlägget
DuoService2 Sep 2016Till inlägget
Smarter Marketing18 Sep 2016
Till inlägget
EkonomiJuridik4 Okt 2016
Till inlägget
Bumpy30 Nov 2016Till inlägget
Kryddafesten.se1 Feb 2017Till inlägget
Verktygsgrossisten12 Aug 2017Till inlägget

Comments are closed.